2018-02-01

„Lauk iš Lietuvos tarptautines bakterijas“ – užsienio kariuomenę ir jai treniruoti skirtus poligonus


Prieš 30 metų, 1988-aisiais, kai mūsų prezidentė rašė ir Maskvoje gynė disertaciją apie sovietinių kolchozų ekonomiką, svajojo apie jų klestėjimą, kūrė panegirikas okupacinei sovietinei sistemai, o dabartiniai aršiausi „Lietuvos patriotai“ ir „Lietuvos gynėjai“, ar jų tėvai, kišenėse nešiojo partinius bilietus, sovietiniam saugumui rašė ataskaitas, Kauno ekologinis klubas „Atgaja“ surengė „Ekologijos žygį per Lietuvą“.



Ekologija ėjo greta su antikarine tematika, nes sovietinės karinės bazės buvo vienas iš pagrindinių aplinkos teršėjų. Atgajos ekologiniai žygiai sudrebino Lietuvą, ženkliai prisidėjo prie Sąjūdžio populiarinimo per kiekvieną dieną rengiamus mitingus, kuriuose dalyvavo iškiliausi to meto patriotiškai nusiteikę Lietuvos žmonės.


Tuo metu dirbau Mokslų Akademijos Botanikos institute ir aktyviai salyvavau Sąjūdžio, ir ekologinėje veikloje. 1988 ir 1989 aš su savo šeima du kartus, kaip „Ekologinio“ ir „Antikarinio“ žygio dalyvis, apkeliavau visą Lietuvą. Žygių metu buvo rengtos protesto akcijos Rūklos ir Šiaulių poligonuose.

Šiaulių karinio aerodromo aplinka buvo ypač užteršta, nes besileidžiantys lėktuvai numesdavo didelius kiekius nesunaudoto kuro. Aerodromo prieigų dirvoje buvo susikaupę tiek daug degalų, kad vietos gyventojai jais kurendavo namus, pylė vietoj kuro į traktorių bakus. Protesto akciją mes tada surengėme pačiame kariniame Šiaulių aerodrome, įsiveržėme į lėktuvų pakilimo takų teritoriją, rizikavome savo ir savo vaikų gyvybėmis.

Šio straipsnio pirmoje nuotraukoje Gediminas Lebionka ir Gertautė Braziulytė (abiem po septynis metus). 1988 metais šie vaikai protestuoja prieš užsienio kariuomenę ir jos bazes Lietuvoje. Vaikų transparantas skelbia „Lauk iš Lietuvos tarptautinės bakterijos“. Jame susipynusios abi ekologinių žygių temos: kova prieš aplinkos teršimą ir kova prieš okupacinės užsienio kariuomenės buvimą Lietuvoje, jos poligonus“.

Kaip nebūtų skaudu, niekas per 30 metų nepasikeitė. Šiandien ir vėl Lietuvą niokoja užsienio kariuomenės. Šios kariuomenės, bent jau JAV, būdamos Lietuvoje, teršdamos mūsų šalį, nepaklūsta Lietuvos įstatymams, jos kareiviams negalioja Lietuvos Lietuvos baudžiamasis kodeksas.

Aš esu pacifistas, aš įsitikinęs, kad jokia užsienio kariuomenė nesaugo ir negina Lietuvos, visos šios kariuomenės gina čia tik savo valstybių imperialistinius interesus.

Aš už draugystę su kaimynais baltarusiais ir rusais.

Aš prieš dvigubą esamų poligonų plėtimą Lietuvoje, apie kurį šį mėnesį paskelbė KAM.

Aš šiandien kartoju savo sūnaus, kurio netekau 2005 metais, žodžius - „Lauk iš Lietuvos Tarptautinės bakterijos“!



Aš už tai, kad pinigai, kurie švaistomi užsienio kariuomenių poligonams, mano valstybės gamtos naikinimui, būtų skirti nežmoniškam skurdui Lietuvoje mažinti.



Nuorodos:





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą